Vážení zákazníci, jsme tu pro vás již 13 let, pro stálé zákazníky máme bonusový program, napište, zavolejte, vytvoříme :)
Novinky
26.11.2020
Autoservis
Vážení zákazníci,  od 1.12. 2020 disponujeme vlastním servisem na adrese Brněnská 23, Střelice, 664 47. Chcete-li kvalitní servis vašeho vozidla, ne... číst celé
Zobrazit všechny novinky
  1. Úvod
  2. JAK NAKUPOVAT »
  3. Reklamační řád
Reklamační řád

Uplatnění reklamace

Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, reklamaci lze rovněž uplatnit u osoby, která je k tomu určena v potvrzení, které prodávající kupujícímu vydal, na účtence či v záručním listě, je-li určená osoba v místě prodávajícího nebo v místě kupujícímu bližším.

Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, a to buď předložením prodejního dokladu, potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.

Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost.

Lhůta pro uplatnění práv

Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 2 let od převzetí zboží. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit na 1 rok, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.

Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.

Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 2 roky od převzetí po koupi reklamovaného zboží.

Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodu mezi kupujícím a prodávajícím.

Vyřízení reklamace

1. Kupující - spotřebitel (nepodnikatel):

Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.

Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

Nárok na uplatnění záruky zaniká v případě neodborné montáže, nebo neodborného uvedení zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.

Běh lhůty pro vyřízení reklamace je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, doklad o odborné montáži, aj.). Prodávající je povinen tyto doklady vyžádat a lhůta pro vyřízení reklamace je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.

Některé reklamované zboží je nutno poškodit, zničit za účelem řádného posouzení oprávněnosti práva z vadného plnění, resp. záruky. V případě, že právo z vadného plnění, resp. záruky nebude prodávajícím, či výrobcem uznána a reklamace bude zamítnuta, je z tohoto důvodu nárok kupujícícho na vrácení reklamovaného zboží ve stavu před poškozením/zničením vyloučen a prodávající není povinen kupujícímu hradit vzniklou škodu.

Veškeré díly prodávané na adrese internetového obchodu http://www.sautodily.cz jsou určeny výhradně pro montáž v odborném servise, dodavatel neručí za škody způsobené neodbornou montáží. Při reklamaci je nutné dodat doklad o odborné montáži, jelikož výrobce bude tuto skutečnost požadovat pro posouzení reklamace, nebude-li toto dodáno spolu s reklamovaným zbožím, nelze reklamaci podat k řešení.

2. Kupující - podnikatel:

Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.

Jestliže produkt kupujete na Firmu, nebo na IČO, pak máte možnost uplatnit vadu pouze v rozsahu 12ti měsíců. 

Jakost při převzetí

Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku , tedy:

  • zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
  • zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
  • zboží je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
  • zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 2 let od převzetí, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.

Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.

Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu součásti, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad.

Náklady reklamace a řešení sporů

Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva maximálně však do výše kupní ceny zboží.

V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.

Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na existující systémy mimosoudních řešení spotřebitelských sporů zejména na systém www.vasestiznosti.cz, případně na příslušný soud.

Kupující souhlasí s tím, že pokud jeho právo z vadného plnění, popř. záruky, nebude prokázáno, a reklamace bude prodávajícím zamítnuta, je prodávající oprávněn požadovat po kupujícím účelně vynaložení nutné náklady na prověření reklamace.

 

Tento reklamační řád je účinný od 6. 1. 2023.

Reklamační formulář je zde. Prosíme o jeho vyplnění a zaslání spolu se zbožím, nebo naskenovat a poslat emailem na info@sautodily.cz

Pozn. jak je uvedeno v obchodních podmínkách eshopu www.sautodily.cz : veškeré zboží prodávané prostřednictvím eshopu www.sautodily.cz je určeno výhradně pro motnáž odborným servisem a vyškoleným pracovníkem, dodavatel neručí za škody způsobené neodbornou montáží. Proto k reklamovaným dílům vždy prosím přiložte doklad o odborné montáži, která bude vyžadována výrobcem dílu.

 

 

 

www.sautodily.cz

Kompletní sortiment autodílů pro osobní a dodávkové vozy, autoservisní služby, péče o firemní vozový park, dodavatel autodílů Brno.

E-shop napojený na síť autorizovaných prodejců s autodíly v České Republice.

Veškeré autodíly, maziva a příslušenství se snažíme nabídnou za co nejlepší cenu.

Proč nakupovat u nás?

Veškeré zboží pochází pouze od přímých dodavatelů České Republiky.

Zboží skladem expedujeme v den objednávky.

Díly, kde je více konfigurací dle modelu vozidla automaticky prověřujeme skrze VIN karoserie, abysme efektivně využili Váš i náš čas.

Mnohaleté zkušenosti z oblasti autoopravárenství a prodeje náhradních dílů.

Rychlý kontakt
WWW.SAUTODILY.CZ
Ing. Luboš Richtárik
8.00 - 17.00
Kopírování materiálů ze stránky http://www.sautodily.cz je přísně zakázáno.
Vytvořeno na Eshop-rychle.czEshop-rychle.cz